TouristClub

پیام های کوتاه

15 جمله شگفت انگیز

دوشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۶:۵۶ ق.ظ

15جمله شگفت‌ انگیز خدمات به گردشگران


 بسیاری اوقات در گفت‌وگو با گردشگران و سوالات آنها درباره خدمات و یا جاذبه ها، پرسش‌ها و صحبت‌هایی پیش کشیده می‌شود که راهنمایان تور معمولی، پاسخ‌هایی کلیشه‌ای و اغلب نچسب به آنها می‌دهند. 

اما راهنمایان حرفه ای و نابغه چگونه به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهند؟ 

پانزده جملۀ شگفت‌انگیز آنها را در ادامه می‌خوانید.


۱. راهنمایان معمولی می‌گویند: «نمی دانم».

راهنمایان نابغه می‌گویند: «متشکرم، پرسش خوبی است. اجازه بدهید پاسخ آن را برای شما پیدا کنم.»


۲. راهنمایان معمولی می‌گویند: « پولی که بابت تور واریز ‌شده پس داده نمی شود.»

راهنمایان نابغه می‌گویند: «اجازه بدهید ببینیم اگر مطابق میل شما نیست، چطور می‌توانیم رضایت شما را جلب کنیم.»


۳. راهنمایان معمولی می‌گویند: «خونسرد باشید.»

فروشندگان نابغه می‌گویند: «من از شما عذرخواهی می‌کنم.»


۴. فروشندگان معمولی می‌گویند: «زمان واریز مبلغ این تور تمام شده؛ چرا این تور را ثبت نام نمیکنید؟ 

فروشندگان نابغه می‌گویند: «شاید شبیه این تور و یا جاذبه هنوز در پکیج خود داشته باشیم، اجازه بدهید نگاهی بکنم. اگر نبود، پیشنهادهای دیگری هم برایتان دارم.»


۵. راهنمایان معمولی می‌گویند: «ساعت کار ما تمام شده.»

راهنمایان نابغه می‌گویند: « راهنمایانی که عاشق کارشان هستند تعطیلی ندارند ….. آیا کاری هست که بتوانم خیلی سریع برای شما انجام بدهم؟»


۶. راهنمایان معمولی می‌گویند: «خرید شما همین است؟»

راهنمایان نابغه می‌گویند: «آیا این پکیج تورهای ما را هم دیده‌اید که همراه با کالایی که شما خریده‌اید استفاده می‌شود؟» یا: «آیا تا به حال از این تورهای ما استفاده کرده‌اید؟»


۷. راهنمایان معمولی می‌گویند: «چیزی که می‌خواهید آن طرف است.»

راهنمایان نابغه می‌گویند: «لطفا با من بیایید؛ به شما نشان می‌دهم که کجاست.»


۸. راهنمایان معمولی می‌گویند: «من نمی‌توانم این کار را انجام بدهم.»

راهنمایان نابغه می‌گویند: «کاری که می‌توانم انجام بدهم این است که...»


۹. راهنمایان معمولی می‌گویند: «این بخش به من مربوط نمی‌شود.»

راهنمایان نابغه می‌گویند: «من با کمال میل شما را پیش کسی می برم که بیشتر از من در مورد این بخش اطلاعات دارد.»


۱۰. راهنمایان معمولی می‌گویند: «ما الان ثبت نام این پکیج تور را تمام کرده‌ایم.»

راهنمایان نابغه می‌گویند: «الان امکان اجرای این برنامه را نداریم اما … چند روز دیگر خواهیم داشت. ممکن است لطفا نام و شماره تلفن خود را به من بدهید تا با شما تماس بگیریم و اطلاع دهیم؟»


۱۱. راهنمایان معمولی می‌گویند: «این برخلاف سیاست آژآنس ماست.»

فروشندگان نابغه می‌گویند: «سیاست شرکت گردشگری ما این است؛ اما قصد داریم آن را تصحیح کنیم. من می‌توانم در حال حاضر این کار را برای شما انجام دهم که...»


۱۲. راهنمایان معمولی می‌گویند: «من اینجا تازه‌کار هستم.»

راهنمایان نابغه می‌گویند: «لطفا مرا تحمل کنید، برای کمکی که نیاز دارید در خدمت شما هستم.»


۱۳. (هنگام مکالمۀ تلفنی)راهنمایان معمولی می‌گویند: «گوشی...»

راهنمایان نابغه می‌گویند: «ممکن است خواهش کنم چند لحظه پشت خط منتظر باشید.»


۱۴. راهنمایان معمولی می‌گویند: «الان سرم شلوغ است.»

راهنمایان نابغه می‌گویند: «خوشحال می‌شوم بتوانم به شما کمک کنم. اکنون چه کمکی می‌توانم به شما بکنم؟»

۱۵.راهنمایان معمولی می‌گویند: «شما اشتباه می‌کنید.»

راهنمایان نابغه می‌گویند: «فکر می‌کنم سوء تفاهمی پیش آمده است. اجازه بدهید در موردش صحبت کنیم و حلش کنیم.»

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی