15 جمله شگفت انگیز
15جمله شگفت انگیز خدمات به گردشگران
بسیاری اوقات در گفتوگو با گردشگران و سوالات آنها درباره خدمات و یا جاذبه ها، پرسشها و صحبتهایی پیش کشیده میشود که راهنمایان تور معمولی، پاسخهایی کلیشهای و اغلب نچسب به آنها میدهند.
اما راهنمایان حرفه ای و نابغه چگونه به این پرسشها پاسخ میدهند؟
پانزده جملۀ شگفتانگیز آنها را در ادامه میخوانید.
۱. راهنمایان معمولی میگویند: «نمی دانم».
راهنمایان نابغه میگویند: «متشکرم، پرسش خوبی است. اجازه بدهید پاسخ آن را برای شما پیدا کنم.»
۲. راهنمایان معمولی میگویند: « پولی که بابت تور واریز شده پس داده نمی شود.»
راهنمایان نابغه میگویند: «اجازه بدهید ببینیم اگر مطابق میل شما نیست، چطور میتوانیم رضایت شما را جلب کنیم.»
۳. راهنمایان معمولی میگویند: «خونسرد باشید.»
فروشندگان نابغه میگویند: «من از شما عذرخواهی میکنم.»
۴. فروشندگان معمولی میگویند: «زمان واریز مبلغ این تور تمام شده؛ چرا این تور را ثبت نام نمیکنید؟
فروشندگان نابغه میگویند: «شاید شبیه این تور و یا جاذبه هنوز در پکیج خود داشته باشیم، اجازه بدهید نگاهی بکنم. اگر نبود، پیشنهادهای دیگری هم برایتان دارم.»
۵. راهنمایان معمولی میگویند: «ساعت کار ما تمام شده.»
راهنمایان نابغه میگویند: « راهنمایانی که عاشق کارشان هستند تعطیلی ندارند ….. آیا کاری هست که بتوانم خیلی سریع برای شما انجام بدهم؟»
۶. راهنمایان معمولی میگویند: «خرید شما همین است؟»
راهنمایان نابغه میگویند: «آیا این پکیج تورهای ما را هم دیدهاید که همراه با کالایی که شما خریدهاید استفاده میشود؟» یا: «آیا تا به حال از این تورهای ما استفاده کردهاید؟»
۷. راهنمایان معمولی میگویند: «چیزی که میخواهید آن طرف است.»
راهنمایان نابغه میگویند: «لطفا با من بیایید؛ به شما نشان میدهم که کجاست.»
۸. راهنمایان معمولی میگویند: «من نمیتوانم این کار را انجام بدهم.»
راهنمایان نابغه میگویند: «کاری که میتوانم انجام بدهم این است که...»
۹. راهنمایان معمولی میگویند: «این بخش به من مربوط نمیشود.»
راهنمایان نابغه میگویند: «من با کمال میل شما را پیش کسی می برم که بیشتر از من در مورد این بخش اطلاعات دارد.»
۱۰. راهنمایان معمولی میگویند: «ما الان ثبت نام این پکیج تور را تمام کردهایم.»
راهنمایان نابغه میگویند: «الان امکان اجرای این برنامه را نداریم اما … چند روز دیگر خواهیم داشت. ممکن است لطفا نام و شماره تلفن خود را به من بدهید تا با شما تماس بگیریم و اطلاع دهیم؟»
۱۱. راهنمایان معمولی میگویند: «این برخلاف سیاست آژآنس ماست.»
فروشندگان نابغه میگویند: «سیاست شرکت گردشگری ما این است؛ اما قصد داریم آن را تصحیح کنیم. من میتوانم در حال حاضر این کار را برای شما انجام دهم که...»
۱۲. راهنمایان معمولی میگویند: «من اینجا تازهکار هستم.»
راهنمایان نابغه میگویند: «لطفا مرا تحمل کنید، برای کمکی که نیاز دارید در خدمت شما هستم.»
۱۳. (هنگام مکالمۀ تلفنی)راهنمایان معمولی میگویند: «گوشی...»
راهنمایان نابغه میگویند: «ممکن است خواهش کنم چند لحظه پشت خط منتظر باشید.»
۱۴. راهنمایان معمولی میگویند: «الان سرم شلوغ است.»
راهنمایان نابغه میگویند: «خوشحال میشوم بتوانم به شما کمک کنم. اکنون چه کمکی میتوانم به شما بکنم؟»
۱۵.راهنمایان معمولی میگویند: «شما اشتباه میکنید.»
راهنمایان نابغه میگویند: «فکر میکنم سوء تفاهمی پیش آمده است. اجازه بدهید در موردش صحبت کنیم و حلش کنیم.»